.

1/9/2023 aku bukan untuk dimiliki ....

Posted By: Abdullah Chek Sahamat - September 10, 2023

Share

& Comment

Islam membicarakan betapa kita berbeda agar kita lebih bersama
namun, kita seperti sebermula sebelum penciptaan kita, 
kita telah malaikat duga bahawa kita pasti saling mencelakakan,

maka beda
memisahkan kita,
membedakan mungkin Neraka atau Syurganya kita,

kamu di sana
pada jasad, 
pada fikir dan 
pada jiwanya kamu;
lahirnya kamu, 
pada kanak-kanakmu, 
lalu mendewasanya kamu penuh timangan
kapanpun penghargaan kamu hambati
tanpa pujaan kamu seolah-olah sepi seperti mahu mati


aku di sini pada semengertinya aku
terlahir dengan seribu payah
pada kanak-kanak aku merangkak sendiri
dewasaku tetap hanya aku
biarpun  kamu hadir dalam hidupku aku kekal hanya satu
biar payah dan duka yang  erat memberkasku
kepingin aku hamburkan sejahtera kepada semua
namun kamu hanya mahu aku untuk kamu

aku tidak bisa sebegitu,
lantaran Islam mengatakan ikutlah jalannya Allah:


Dia kesendiri
Dia penuh kreatif
Dia penuh peka
Dia penuh berkuasa
Dia merahmati segala

aku hanya kepingin menjejaki Dia 
pada kadarku yang Dia telah tetapkan
pergiku juga biar hanya kekal sendiri

biarlah aku milikNya sepenuhnya
terima kasih kerana lebih meyakinkanku 
sendiri itu terlalu indah
dan aku akan lebih berharga
In Shaa Allah


Pasar Minggu Simunjan
10 Sept., 2023

#Abdullah Chek Sahamat

Writing that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around my world which you may find hard to believe and understand

0 comments:

Copyright © 2010 abc sadong™ is a registered trademark.

Designed by Access. Hosted on Blogger Platform.