.

5/7/10 DIRIKU SEPERTI TERHENTI?

Posted By: Abdullah Chek Sahamat - July 13, 2010

Share

& Comment


aku pada saat seanak ini
mahu dan mengertinya
bersenang-senang sahaja
dengan penuh akal
dengan keras hati
dengan sehabis tenaga
mengapai segala
segalanya pasti menghiburkan
biar serba kekurangan
tetap akal mencari jalan
tetap riang tanpa gusar
tetap menceriakan alam
membikin bingit tertawa
mengukir senyum pada semua
(mengerti aku akan kudrat hadirku sebegitu)

kini
seumurku sebegini
takut dan malasku
menggunung tinggi melebar lautan
akalku mencari seribu satu alasan
agar aku lari dari semua kehidupan
seperti aku telah lelah
diriku seperti terhenti
buat memeriah-ceriakan alam
mengapa?
patutkah aku terus di sini?
bersama kalian sepertiku jua?
(melupakan kudrat hadir kita)


Mukah, Sarawak
13 July, 2010

#Abdullah Chek Sahamat

Writing that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around my world which you may find hard to believe and understand

2 comments:

Mie said...

Akal bisa memberikan jawapan..namun kuatkah hati untuk melaksanakan nya...?

Anonymous said...

Tepuk dada tanya hati... Renungi diri dan selami hati... Apa yang kita mahukan dalam hidup kita....

Copyright © 2010 abc sadong™ is a registered trademark.

Designed by Access. Hosted on Blogger Platform.