.

4/3/19 kudrat kita tidak sama

Posted By: Abdullah Chek Sahamat - March 27, 2019

Share

& Comment

kata mereka:
saat kita mereka nobatkan jadi tubuh dan persalinan
di tanganku Syurga, sedang Syurga di telapak kakimu


lama aku memikirkan
bagaimana?
kenapa?




teringat aku akan moyangku Adam AS
juga moyangmu Hawa AS
saat keduanya turun ke bumi
moyangku menghenyak tumit ke bumi
jauh menelusuri segala
moyangmu melabuh pingul di bungkah batu menanti





pada tanganku, itulah anugerah untuk aku bekerja
maka, biarlah aku bekerja
jika aku biar sedetik terlalai
rugilah kita
pasti jalanan kita kian memudar
telapak kaki kita pasti tidak berinjak melanghkah deras
menuju pulang ke rumah Syurga moyang kita
malah mungkin kita bersama bergulat di Neraka

engkau duduklah tenang
jangan engkau cemburukan helang terbang bebas
jangan engkau curigai anjing pemburu lepas di hutan
tunggulah dengan penuh kesyukuran

Kuching, Sarawak
27 Mac., 2019


#Abdullah Chek Sahamat

Writing that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around my world which you may find hard to believe and understand

0 comments:

Copyright © 2010 abc sadong™ is a registered trademark.

Designed by Access. Hosted on Blogger Platform.