.

9/12/11 lagu siul

Posted By: Abdullah Chek Sahamat - December 23, 2011

Share

& Comment


laron pada mati
terbakar di sumbu lampu
aku juga menemu
ajal di cerlang cahaya matamu
heran! ini badan yang selama berjaga
habis hangus di api matamu
'ku kayak tidak tahu saja

aku kira
beginilah nanti jadinya:
kau kahwin, beranak dan berbahagia
sedang aku mengembara serupa ahasveros

dikutuk sumpahi eros
aku merangkaki dinding buta,
tak satu juga pintu terbuka

jadi baik kita padami
unggunan api ini
kerana kau tidak 'kan apa-apa
aku terpangang tinggal rangka



Chairil Anwar: 25 Nov., 1945

#Abdullah Chek Sahamat

Writing that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around my world which you may find hard to believe and understand

0 comments:

Copyright © 2010 abc sadong™ is a registered trademark.

Designed by Access. Hosted on Blogger Platform.