.

13/8/13 aku tidak mengucap selamat tinggal

Posted By: Abdullah Chek Sahamat - August 31, 2013

Share

& Comment

kutunggu di pantai bergelora
dalam gundah dalam gelana
saban waktu tanpa mengerti di mana kamu
setiap deru angin memukul cemara
kukira suara pastinya langkah kakimu
ternyata aku sering khilaf
angin adalah angin
datang dan pergi tetap sama
tiada engkau di situ
tidak akan pernah nyata mimpiku di situ
namun aku tetap sabar

suatu petang meminggir sebuah perahu
kupegang talinya biar tubuhku terpaksa bergulat menahan badai
aku berkira engkau pasti hadir sebentar lagi
kita akan belayar bersama biar ke mana
sedang ombak terus memukul kencang
angin melanda kegilaan
tanganku jadi kepenatan
tali terlepas
malam bertandang
perahu hilang entah ke mana

aku terkusur menyembah pantai
lalu menengadah ke langkit tanpa bintang dan bulan
hitam pekat semua
dingin mengigit tubuh dan hatiku
perlahan-lahan aku terluka
kini sengoyoran membawa diri

mengertilah, saat matinya jasadku
aku tidak mengucap selamat tinggal kepadamu
aku sekadar sedang mencari banyak erti
agar menjadi titian hidupmu penuh pasti

terasi, pendam, simunjan
25 ogos, 2013

#Abdullah Chek Sahamat

Writing that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around my world which you may find hard to believe and understand

1 comments:

balqiswilson said...

Assalamualaikum .


Dari seorang terkemuka berkata ...

Penyair adalah orang yang tidak pernah bahagia kerana betapapun tinggi jiwa mereka ,
mereka tetap hidup diselubungi dengan airmata .
Adunan kegembiraan , kepedihan , itulah kamus kehidupan seorang penyair .

Dia juga burung yang berkicau semerdu - merdunya dengan suara penuh getar , penuh
cinta dihatinya ... ibarat kepakan sayapnya , berlalu terbang pergi ...

Semuga setitis airmatanya akan menyatukan kebahagiaan untuk semua ...

Salam Eidul Adha 1436 H , maaf zahir batin .


Copyright © 2010 abc sadong™ is a registered trademark.

Designed by Access. Hosted on Blogger Platform.