.

14/6/09 KENAPA AKU DI SINI....

Posted By: Abdullah Chek Sahamat - June 17, 2009

Share

& Comment


Di siang kelmarin:

di aras 30,000 kaki kebiruan ini
kutoleh pulang
telah kutinggalkan terlalu banyak
yang mungkin usang dan belum selesai
juga yang tak kesampaian
sedang di kejauhan depan
kian bergitu berlambak
beban untuk kita ke depan
apa mungkin aku terpikul?
segalanya meresahkan!

tetiba sayu menerpa
saat aku sedang berfikir dalam
aku menangis dalam diam
entah mengapa?

Di subuh tadi:

kembali air mata sayu
kuterlepas deras
seiring ngajian lunak
panggilan subuh

membangkitkanku
dari katil biru kamar merah jambu
entah mengapa?

Di siang sebentar tadi:

sedang terhendap-hendap
di hutan sagu
terkesima aku
akan panahan sayu cenderawasih cilik
menyembunyi kehidupan pudar

tertanya aku
sedang tenagaku kian mati
untuk apa aku di sini?
hanya boleh menyaksi dan kesal?
atau sekadar merintih?

Tuhan dan sahabat, bantulah aku
menghulur tangan
mengukir senyum buat si cilik biar di mana-mana!
sepuasnya sebelum aku pergi....

Seram, Ambon
13 June, 2009

#Abdullah Chek Sahamat

Writing that complies Bizarre, Odd, Strange, Out of box facts about the stuff going around my world which you may find hard to believe and understand

1 comments:

dropping by said...

Di antara tanda-tanda orang-orang yang sombong itu cepat melahirkan sifat marah, suka memotong percakapan orang, suka bermujadalah yakni bertegang leher, nampak di mukanya rasa tidak senang jika ada orang yang lebih darinya di satu majlis, bercakap meninggikan suara, pantang ditegur, tidak ada tanda-tanda kesal di atas kesalahan.

Copyright © 2010 abc sadong™ is a registered trademark.

Designed by Access. Hosted on Blogger Platform.